Urząd Gminy w Brąszewicach przypomina przedsiębiorcom, którym z końcem września wygasa ważność zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, o potrzebie złożenia wniosku o wydanie nowych zezwoleń.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć na 30 dni przed upływem ważności zezwoleń.
Do wniosku należy dołączyć:
- aktualne zaświadczenie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wpisaniu lokalu do Rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
- pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
- dowód opłaty za wydanie zezwoleń (przed wydaniem zezwolenia).
Jednocześnie przypominamy przedsiębiorcom wnoszącym opłatę za zezwolenia w ratach o nieprzekraczalnym terminie płatności III raty do dnia 30 września 2012 r. (niedziela), co oznacza, że wpłaty gotówkowe przyjmowane będą do 28 września 2012 r. w godzinach pracy urzędu lub banku.
Uchybienie terminu płatności zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r.o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi skutkuje wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z tej przyczyny, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.